بررسی گوشی سامسونگ مدل Galaxy A20s
نوشته شده توسط : رز علینژاد

تنوع گوشی های میان رده شرکت سامسونگ به مراتب زیادتر از گذشته شده و این شرکت کره‌ای دریافته که ایجاد تنوع در محصولات میان رده‌اش بازده مطلوبی را از نظر درآمد و فروش برای وی به همراه خواهد داشت. یکی از جدیدترین گوشی های میان رده و خوش قیمت این کمپانی در ماه سپتامبر (September) سال 2019 با نام اختصاصی Samsung Galaxy A20s معرفی شد و خیلی زود توانست مورد استقبال و توجه کاربران قرار گیرد. قیمت گلکسی A20s خوب و نسبتا رقابتی در نظر گرفته شده و دستگاه از ظاهری جذاب هم بهره می‌برد که این دو موضوع بیشترین تاثیر را روی آمار فروش خوب گوشی داشته‌اند. اما آیا سامسونگ Galaxy A20s می‌تواند گزینه خرید خوبی برای شما باشد و نیازهایتان را برطرف سازد؟

بدین منظور در قدم اول باید اولویت ها و انتظاراتی که از یک گوشی موبایل دارید را طبقه‌بندی کنید. سپس نقاط قوت و ضعف گوشی مورد نظرتان را با اولویت هایی که دارید مقایسه نمایید و یک جمع‌بندی از قابل قبول بودن یا نبودن آن گوشی برایتان داشته باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص کنیم. شما با شناسایی و مقایسه این نقاط قوت و ضعف با نیازهای خود قادر خواهید بود که تصمیم گیری قطعی مبنی بر مناسب بودن یا نبودن گوشی نام برده شده برایتان را اخذ نمایید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

طراحی

شرکت سامسونگ توانایی بالایی از خود در ایجاد تغییرات کلی ظاهری نشان نداده است، اما نمی‌توان از انصاف دور شد و باید گفت که با تولید گوشی های سری A، توانست با شرکت‌هایی نظیر هواوی و شیائومی به خوبی رقابت کند.

گوشی جدید سامسونگ یا بهتر بگوییم، مدل پیشرفته گلکسی ای ۲۰ نسبت به مدل اصلی دارای پیشرفت اندکی همانند ارتقاء به دوربین سه‌گانه است.

ظاهر این گوشی مشابه سایر گوشی های سری A همانند گلکسی ای ۵۰ اس می‌باشد، علی‌الخصوص طراحی ناچ که محل قرارگیری سنسور سلفی بوده و حاشیه‌های اندکی که باعث افزایش زیبایی دستگاه شده است، حتی شیوه قرارگیری سنسورهای عقب هم مشابه گلکسی ای ۵۰ اس یا گلکسی A50 می‌باشد.

این گوشی هوشمند سامسونگ دارای فرم و بدنه پلاستیکی است، اما لازم به ذکر است کیفیت پلاستیک آن در حد بالایی بوده و جذابیت بسیار زیادی دارد. کلید پاور در این گوشی در سمت راست قرار دارد و از طرفی شاهد قرارگیری کلیدهای حجم صدا در سمت چپ هستیم.

قطعا کیفیت ساخت گوشی می‌تواند تاثیر زیادی روی نظر کاربران داشته باشد. ارزان قیمت بودن این گوشی هم نتوانست مانع آن شود که سامسونگ از به کارگیری مشخصات فنی و ظاهری بالا صرف نظر نماید، زیرا هم اکنون رقابت در میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند سخت شده و سامسونگ هم این مسئله را به خوبی درک کرده است که باید گوشی هایی را با مشخصات فنی قدرتمند و قیمت پایین عرضه کند.

صفحه نمایش

گوشی هوشمند سامسونگ A20s با وزن ۱۸۳ گرم، مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ IPS LCD و وضوح تصویر ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل با نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه هم در حدود ۸۱٫۹ درصد است. گوشی هوشمند گلکسی A20s در دو مدل تک سیم و دو سیم کارت در دسترس قرار خواهد گرفت.

کیفیت نمایشگر گوشی ارزان سامسونگ A20s به قدری خوب است که تماشای فیلم و اجرای بازی‌ها با نهایت جزئیات در آن، واقعا لذت‌بخش است.

نرم افزار و سخت افزار

گوشی جدید سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید ۹ پای بوده و قابلیت ارتقاء به سیستم عامل اندروید ۱۰ را هم دارد. توجه داشته باشید که انتشار سیستم عامل جدید اندروید برای گوشی سامسونگ A20s اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا نشان می‌دهد که سامسونگ به این گوشی با جدیت بالاتری نگاه می‌کند و این موضوع دلگرم‌کننده است.

نکته: انتشار سیستم عامل اندروید ۱۰ برای گوشی های هوشمند سامسونگ بر عهده کمپانی بوده و باید دید که انتشار در چه تاریخی انجام خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی سامسونگ A20s مجهز به تراشه ۱۴ نانومتری هشت هسته‌ای ۱٫۸ GHz Cortex A-53 کوالکام اسنپدراگون ۴۵۰ می‌باشد که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 560 می‌تواند توان اجرایی و گرافیکی گوشی گلکسی ای ۲۰ اس را ارتقاء دهد. شما می‌توانید بازی‌های زیادی را با گوشی جدید سامسونگ اجرا کنید، اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است امکان اجرای بدون عیب و نقص بازی‌های سنگین اندروید را نداشته باشد. باز هم تاکید می‌کنیم که امکان دارد جزئیات بالایی نمایش داده نشود، هر چند در تست‌های انجام شده، قدرت فوق‌العاده‌ای از گلکسی A20s شاهد بودیم.

شما به راحتی می‌توانید بازی‌های جدید آنلاین و دارای دیتای سنگین را در این گوشی اجرا کنید. همچنین امکان تماشای فایل‌های ویدیویی باکیفیت بسیار بالا هم به راحتی در گلکسی A20s فراهم است.

گوشی هوشمند جدید سامسونگ در دو مدل متفاوت عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

یکی از نقاط قوت این گوشی را می‌توان مجهز بودن به خشاب کارت حافظه جانبی دانست که امکان پشتیبانی از کارت حافظه ۱ ترابایتی را فراهم می‌کند. قطعا فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایت می‌تواند نیاز کاربران را برآورده سازد. البته بهتر بود شرکت سامسونگ حافظه‌های داخلی را بیشتر از موارد گفته شده افزایش می‌داد.

بررسی گوشی a20s

دوربین

گوشی هوشمند گلکسی ای ۲۰ اس مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق می‌باشد که از قابلیت‌هایی همانند HDR و پانوراما در کنار سایر ویژگی‌ها همانند Night Mode هم پشتیبانی می‌کند.

توجه داشته باشید که یک فلاش ال ای دی هم در قسمت پایین ماژول دوربین عقب قرار دارد. گوشی هوشمند جدید سامسونگ در بخش سلفی مجهز به سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد. شاید امکانات بالایی در این گوشی به کار گرفته نشده باشد، اما در هر صورت به عنوان یک گوشی میان‌رده، ویژگی‌های قابل قبولی دارد و می‌تواند مناسب کاربرانی باشد که نیازمند گوشی مقرون به صرفه با امکانات بالا، از جمله دوربین سه‌گانه هستند.

قرارگیری دوربین سه گانه در یک گوشی ارزان قیمت می‌تواند ارزش گوشی را تا حد زیادی افزایش دهد. همانطور که می‌دانید، گوشی گلکسی ای ۲۰ مجهز به دوربین دوگانه بوده و در این مدل پیشرفته شاهد اضافه شدن یک سنسور دیگر هستیم که همین مسئله می‌تواند گلکسی ای ۲۰ اس را در وضعیت بهتری نسبت به گلکسی A20 قرار دهد.

باتری

گوشی سامسونگ A20s مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده که از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند؛ شما می‌توانید باتری گوشی را از صفر تا ۱۰۰ درصد، ظرف مدت زمان تقریبی ۸۰ دقیقه شارژ کنید.

 مزایا

  • عملکرد مناسب برای انجام کارهای عادی و روزمره
  • دوربین خوب
  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ
  • ظرفیت باتری خوب همراه با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 15 واتی

معایب

  • بدنه پلاستیکی
  • کیفیت صفحه نمایش : صفحه نمایش از سوپر امولد در نسل قبل یعنی گلکسی a20 به ال‌سی‌دی تنزل پیدا کرده




:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی آ 20اس , عکس a20s , قیمت گوشی a20 , بررسی گوشی a20s , گلکسی a20s ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: